close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יומיים לאחר ההפיכה במצרים: חיילים נפצעו במתקפה משולבת של חמושים בסיני

מערכת שורשכז תמוז, תשעג05/07/2013

חייל מצרי נהרג ושניים נוספים נפצעו במתקפה על תחנת משטרה בחצי האי סיני, באזור רפיח - סמוך לגבול רצועת עזה.

צילום: מסך
חמושים איסלאמיים פתחו הלילה (שישי) בהתקפות קשות על כוחות הביטחון של מצרים בחצי האי סיני. יומיים לאחר שהצבא הדיח את הנשיא האסלאמי מוחמד מורסי, מקורות ביטחוניים ואמצעי התקשורת במדינה דיווחו על כך שלפחות חייל אחד נהרג בהתקפות.

גורמים במצרים ייחסו את המתקפות לאנשי אל קאעידה הפועלים בחצי האי סיני במשך תקופה ארוכה. מצרים מתקשה מאז הדחתו של הנשיא מובארק לבסס את אחיזתה הביטחונית באזור, ובשנה האחרונה ניסו כוחות הצבא לפעול נגד גורמי טרור הפעילים באזור ואף נגד בדואים תושבי המקום המסייעים להם בהברחות אמצעי לחימה. אמש (ה) דווח כי דחפורים של צבא מצרים
הרסו עשרות מנהרות המשמשות את ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

הצבא צריך להתמודד בנוסף לאיום מסיני, גם עם תומכי מורסי שמבטיחים יציאה לרחובות, "ליום שישי של התנגדות". אמש הועלה סרטון ליוטיוב שמתעד הפגנה של תומכי מורסי בחצי האי סיני. בסרטון נראה דובר של ארגון ג'יהאד בסיני מכריז על הקמת "מועצת מלחמה" להתמודדות עם המצב החדש. בתקשורת המצרית דווח גם על אמירות של תומכי מורסי בסיני על כך שבכוונתם להשתלט על אל-עריש, בתגובה להפיכה. עוד לפני הודעת הצבא אמרו גורמים איסלאמיסטים כי בכוונתם להכריז על סיני כאמירות איסלאמית אם מורסי יודח.

אמש (חמישי) נעצר המנהיג הרוחני של 'האחים המוסלמים', מוחמד בדיע, אשר קרא בעבר "לכבוש את ירושלים". על פי הדיווח הוא נעצר בעת ששהה בווילה של איש עסקים שמחזיק בקשרים עם הארגון.

הוסף תגובה
צילום: מסך
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה